تاریخ تی آر ایکس
نوشته شده توسط : ادمین

تمرینات نیروی دریایی به عنوان یکی از سخت ترین کارها از نظر فیزیکی در دنیا شناخته شده است بعلاوه آنها همیشه باید از نظرآمادگی جسمانی در اوج باشند و بعلت محدودیت جا و مکان وعدم تجهیزات کافی در روی کشتی یا زیردریایی " رندی هتریک" را به فکرانداخت تا وسیله ای طراحی کند که با هدف

تقویت
استقامت
قدرت بدنی
تعادل
انعطاف پذیری
سرعت و چابکی در آمادگی جسمانی ارتش و نیروی دریای همراه باشد.
از طرفی کم حجم و قابل نصب در هر مکان باشد. از این رو وی در سال ۱۹۹۰ این وسیله ورزشی را طراحی کرد و در سال ۲۰۰۵ به اوج خود رسید. پس از سالها تحقیق جامع و فشرده تی آر ایکس با تغییراتی اصلاح و بهتر شد اما قواعد و اصول اولیه آن تغییر نکرد.این وسیله ساده است و قدرت عجیبی دارد. تنوع الگوی حرکتی و مفیدی که می توانید انجام دهید این دستگاه را به یکی از بهترین های جهان تبدیل می کند. ساده, راحت و مناسب تمرینای مثل حرکات روزمره زندگی.
وسیله طراحی شده عبارت بود از یک بند چتر بازی و دو دسته که هیچ گونه کشی در آن بکار نرفته و بسیار محکم و مقاوم می باشد و فرد با آویزان شدن از آن و با وزن بدن خود, می توانست هرگونه حرکات و تمرینات کامل آمادگی جسمانی را بدون خطر و با وزن بدن خود انجام دهد و این خیلی سریع در تمام گروههای ورزشی و نظامی رشد کرد .


تکنیک های تمرینات با TRX خصوصا برای حرکت دادن مرکز وزن بدن طراحی شده است که فعالیت عضلانی روی عضلات اصلی و عضلات جانبی را در هر تمرین دارد و بعلت قرار گرفتن وضعیت بدن و مقابله با جاذبه زمین و حفظ تعادل, چه شما روی عضلات پا, دست , شکم و یا کمر کار کنید و حرکات اسکات, لانز , پرس سینه, و غیره را انجام دهید, در هر حرکت سایر عضلات نیز درگیر می باشند, از این رو مقاومت بدن شما بسیاربالا خواهد بود. مثلا وقتی شما حرکت درازو نشست را انجام می دهید بعلت قرارگرفتن وضعت بدنتان, عضلات دستها و پاهایتان نیز درگیر می باشد و این باعث می شود مقاومت بدن شما زیاد شود و با تغییر وضعیت بدن خود به (جلو یا عقب ) فرد می تواند وزنه مورد استفاده در این وسیله را جهت عضله سازی کاهش یا افزایش دهد .





:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: